החזרי מס תרומות

בזכות החזר מס תרומות משתלם לעזור לזולת

לאור הגישה והמסורת היהודית פועלים במדינת ישראל ארגונים ומוסדות רבים העוסקים בפעילות צדקה, כגון סיוע לנזקקים למזון, נשים מוכות ותרומות איברים. על פי רוב מממנים ארגונים אלו את פעילותם מתרומות, ועל מנת לעודד אנשים להירתם לטובת המפעלים החשובים מעניקה מדינת ישראל החזר מס תרומות נדיב.

תרומות למוסדות מוכרים בפקודת מס הכנסה

על מנת ששכיר או עצמאי יהיה זכאי לקבל החזר מס תרומותעליו לתרום למוסדות ציבוריים ללא מטרות רווח, כמו עמ"ר או חל"צ, המספקים קבלה לתורם עבור עזרתו והינם מוכרים ומאושרים לצורכי החזרי מס בהתאם לסעיף 46 לפקודת מס הכנסה. מוסדות אלו מופיעים ברשימות של רשויות המס המתעדכנות באופן תדיר, כך שלפני הענקת תרומה למוסד מסוים חשוב לבדוק כי הוא אכן מופיע ברשימות אלו. יש לציין כי קבלה עבור תרומה שאינה ממוסד המוכר בפקודת מס הכנסה לא תזכה בהחזר.

הקלות בזכאות להחזר מס תרומות

על מנת לקדם ולהגביר את הסיוע לשכבות חלשות ולהעלות את הנכונות לפילנתרופיה במדינה, שונו סכומי החזרי מס תרומות. אם בעבר עמד סכום התרומה על מינימום של 420 שקלים, הרי שכיום ההחזר מוענק לתורמים למוסדות מוכרים בסכום של לפחות 180 שקלים בשנת מס אחת. כמו כן, תקרת התרומות עלתה מכ- 4 מיליון ל- 9 מיליון שקלים, או שאיננה מעל לשלושים אחוזים מהכנסות התורם. במידה והתרומה הינה מעל לתקרה המקסימאלית ניתן לפצל אותה ל-3 שנות המס הבאות, וזאת בתנאי שהסכום אינו עולה על תקרת החזר המס המקסימאלית לאותה שנה. חשוב לציין שבימינו שכירים רבים יכולים להעניק תרומות דרך המעסיק ולקבל את הזיכוי בתלוש השכר החודשי, וזאת באמצעות מערכת ממוחשבת חדישה של רשות המיסים, ללא צורך בפניית המעסיק לרשויות המס לקבלת אישור פרטני.

מלבד מקרים אלו, החזרי מס תרומות אינם ניתנים באופן אוטומאטי, ועל מנת לקבלם יש לגשת למס הכנסה ולהציג קבלות רלוונטיות עבור התרומה. יש לציין כי החזר המס על תרומות עשוי להיות קשור למספר מקומות, כל עוד הסכומים מגיעים יחדיו למינימום הנדרש ואינם מהווים יותר מ- 30% מגובה ההכנסות. כמו כן, ניתן לקבל החזרי מס תרומות רטרואקטיביים עד 6 שנים לאחור.

הליכי מימוש הזכאות להחזרי מס תרומות

על מנת לממש את הזכות לקבלת החזרי מס תרומות נדרשים מרבית הפונים לגשת למשרדי מס הכנסה, למלא את הטפסים הרלוונטיים ולצרף אליהם קבלות עבור תרומותיהם, כאשר שכירים נדרשים למלא חלק מסעיפי טופס 106 ואילו על עצמאים למלא טופס 1301. מדובר בפעולות הכרוכות בלא מעט טרחה ובעיקר כשמדובר במאות שקלים בודדות לשנה. ואולם, בעזרת חברה מקצועית כדוגמת המרכז להחזרי מס IMas  ניתן לאחד את החזרי המס השונים. המרכז שמורכב מצוות מוביל של רואי חשבון מנוסים בהנהלת רואה החשבון צחי מנע, יפעל לאחד את כל החזרי המס שלכם בין אם מדובר בהחזרים עבור הוצאות חד פעמיות או החזר מס רווחי הון. 

הסכומים יחושבו במדויק מול הרשויות לצורך קבלת מלוא ההחזר המגיע לכם וללא כל טרחה מצידכם