החזרי מס ילד לקוי למידה
רבים מתפלאים לקרוא כי הם זכאים להחזרי מס עבור ליקויי למידה אשר התגלו אצל ילדיהם.

מכיוון שהמדינה תומכת בהורים לילדים אשר התגלו כסובלים מ ADHD או ADD (הפרעות קשב וריכוז עם או ללא מרכיב היפראקטיביות) ונמצאים בשל כך במוסדות מיוחדים (גן או בית ספר השייכים לחינוך המיוחד), זכאים ההורים (משנת 2003 ואילך) בשתי נקודות זכות לכל ילד בכל שנת מס בכפוף לתנאי סעיף 45 בפקודת מס הכנסה.

במידה ולא ניתנו נקודות אלו, עקב חוסר מודעות, רתיעה מפני מס הכנסה או היתקלות בקשיים בירוקרטיים של משרדי הרשות, זכאים ההורים להחזרי מס, בגין השנים שחלפו.

רק באמצעות בדיקת זכאות לקבלת מס, תוכלו לדעת בוודאות כי אתם זכאים להחזרי מס.

התייעצות עם הצוות המומחה של המרכז להחזרי מס – IMas עשוי לחסוך לכם כסף רב, ולממן את המשך הטיפול בבנכם או בתכם היקרים.

מהן הסיבות בגינן זכאים ההורים להחזרי מס על לקות למידה?

זיכוי מס הכנסה בגין ילד לקוי למידה, נחשבת לאחת ההקלות המגיעות לאוכלוסיות נצרכות בגין אירועים רפואיים. יש לשים לב כי לקות למידה המזכה בהקלה במס הכנסה, אינה כוללת לקויות כמו דיסלקציה, דיסקלקוליה ועוד, אלא מתמקדת בהגדרת הלקות כ ADHD/ ADD. לקויות אלה הינן בדרך כלל, חמורות יותר ודורשות טיפול רב מערכתי אשר הינו יקר ומורכב יותר.

בכדי לקבל את הטבת המס או את החזרי המס (אם יש צורך לכך), אתם נדרשים להמציא מספר מסמכים: טופס 127 (אשר הינה תעודה רפואית החתומה על ידי רופא מומחה בתחום הליקוי); טופס 116א והפניה של ועדת ההשמה למוסד לחינוך מיוחד. כמו כן, כדאי ורצוי להוסיף מכתב ממנהל בית הספר או גן הילדים על כך שהילד אכן לומד אצלו והוא בעל הליקויים המדוברים.

כמה כסף מגיע לי?

את הצפי המדויק על סכום ההחזר, אנו מתחייבים לחשב לך באופן אישי, על פי ההקלות הספציפיות. מניסיוננו, אנו יכולים להעיד כי ההחזר יכול להגיע לאלפי שקלים בשנה.

מעבר לחישוב גובה ההחזר הצפוי, יוכלו מומחי IMas לבדוק למי מההורים עדיף לקבל את נקודות הזכות על מנת למצות את המירב מהחזר המס.

יש לקחת בחשבון כי קיימות מגבלות זמן לדרישת החזרי מס, כך שהדרישה חייבת להתייחס ל-7 שנים אחורנית. דרישה אשר אינה מתייחסת לשנים אלו, נחשבת למיושנת ואינה מטופלת. במקרה זה, אתם עלולים לאבד כספים רבים אשר הייתם עשויים להיות זכאים להם.

לכן, בדוק גם אתה את זכאותך להחזרי מס- עוד היום.